keskiviikko 23. maaliskuuta 2011

Ihana vaakalukema ♥

Tänää sitte menin vaa'alle onnellisena siitä et olin eilen onnistunu vähentämään ruokamäärää, ja aamupaino oli 62,4 kg ! En osannu oottaa et olin onnistunu kadottaa 300g yhden päivän aikana, ihanaa :) Toivottavasti tää vauhti jatkuis, matkaa välitavoitteeseen enää 2,4 kg ! Tää ei oo enää mahdoton tavote ennen kesää, nyt kova tsemppi päälle. Pääsiäinen ja vappu tulee olee tuskaa, mut ehkäpä tänä vuonna selviin niistä ilman suurempia herkutteluja... toiveajattelua...

Ja sitten varsin paikkaansapitävä juttu ylensyömisen välttämisestä :)

Seuraavien Everydayhealth-sivuston vinkkien avulla voit yrittää välttää turhaa ylensyömistä.

1. Huomioi pakkausten koko ja muoto

Vain ruoan määrällä on merkitystä, ei sillä minkä näköistä se on.

2. Käytä pienempiä lautasia ja kulhoja

Tyhjäksi syöty lautanen tai kulho, vaikka pienempi kooltaan, saa jotkut ihmiset lopettamaan syömisen.

3. Lue tuoteselosteet

Punnitse tosiasioita; älä arvaile, kuinka paljon kaloreita ruoka sisältää. Kiinnitä huomiota annoskokojen kalorimääriin.

4. Älä sokaistu pakkauksista

Ruokapakkausten mainokset ja/tai kuvat saattavat tehdä ruoasta haluttavamman, mikä lisää ylensyönnin riskiä.

5. Jätä visuaalisia todisteita esille

Pidä kääreitä, tyhjiä pakkauksia, luita ja muita jäänteitä lähelläsi muistutuksena siitä, kuinka paljon ruokaa olet jo nauttinut.


6. Ajattele syömäsi ruoan terveellisyyttä kokonaisuutena

Älä ajattele ateriassasi vain jonkin tietyn osan terveellisyyttä, vaan koko annosta.

7. Hallitse impulssiostokset

Älä anna merkkien ja mainosten vaikuttaa sinuun, jotta ostaisit enemmän kuin todellisuudessa tarvits

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti