Tänää sitte menin vaa'alle onnellisena siitä et olin eilen onnistunu vähentämään ruokamäärää, ja aamupaino oli 62,4 kg ! En osannu oottaa et olin onnistunu kadottaa 300g yhden päivän aikana, ihanaa :) Toivottavasti tää vauhti jatkuis, matkaa välitavoitteeseen enää
2,4 kg ! Tää ei oo enää mahdoton tavote ennen kesää, nyt kova tsemppi päälle. Pääsiäinen ja vappu tulee olee tuskaa, mut ehkäpä tänä vuonna selviin niistä ilman suurempia herkutteluja... toiveajattelua...
Ja sitten varsin paikkaansapitävä juttu ylensyömisen välttämisestä :)
Seuraavien Everydayhealth-sivuston vinkkien avulla voit yrittää välttää turhaa ylensyömistä.
1. Huomioi pakkausten koko ja muoto
Vain ruoan määrällä on merkitystä, ei sillä minkä näköistä se on.
2. Käytä pienempiä lautasia ja kulhoja
Tyhjäksi syöty lautanen tai kulho, vaikka pienempi kooltaan, saa jotkut ihmiset lopettamaan syömisen.
3. Lue tuoteselosteet
Punnitse tosiasioita; älä arvaile, kuinka paljon kaloreita ruoka sisältää. Kiinnitä huomiota annoskokojen kalorimääriin.
4. Älä sokaistu pakkauksista
Ruokapakkausten mainokset ja/tai kuvat saattavat tehdä ruoasta haluttavamman, mikä lisää ylensyönnin riskiä.
5. Jätä visuaalisia todisteita esille
Pidä kääreitä, tyhjiä pakkauksia, luita ja muita jäänteitä lähelläsi muistutuksena siitä, kuinka paljon ruokaa olet jo nauttinut.
6. Ajattele syömäsi ruoan terveellisyyttä kokonaisuutena
Älä ajattele ateriassasi vain jonkin tietyn osan terveellisyyttä, vaan koko annosta.
7. Hallitse impulssiostokset
Älä anna merkkien ja mainosten vaikuttaa sinuun, jotta ostaisit enemmän kuin todellisuudessa tarvits
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti